Брандовете Apple, Google и Coca-Cola вече четвърта година подред са най-скъпите компании в света, става ясно от отчета за 2016 г. на Interbrand Corp. Той събира 100-те водещи брандове в света в класация за 17 път.
Според данните стойността на Apple се повишава с 5% до 179,1 млрд. долара, цената на технологичния гигант Google поскъпва с 11%, достигайки 133,3 млрд. долара. Coca-Cola, която заемаше първото място 13 години подред, благодарение на успешния си маркетинг, днес заема трето място и стойността й се понижава със 7%, до 73,1 млрд. долара.
В първата десетка влизат шест представители на високотехнологичния сектор: освен Apple и Google, в топ 10 попадат Microsoft (4 място, $72,8 млрд), IBM (6, $52,5 млрд), Samsung (7, $51,8 млрд), Amazon (8, $50,3 млрд).
В първите десет влизат и два автомобилни бранда - Toyota на пето място и Mercedes на девето. Десетката затваря General Electric, оценена на $43,1 млрд.
Бързите темпове на растеж подобряват позицията в рейтинга наFacebook, която показа максимално нарастване на стойността на марката през годината - с 48% (до $32,6 милиарда), което позволи възхода на социалната мрежи веднага с осем места - до 15-то място. Сред петте най-бързо развиващи се марки са Amazon (+ 33%), Lego (+ 25%), Nissan (+ 22%) и Adobe (+ 21%).
Коментари
0