През 2017-а година едно от всеки пет търговския предприятия в ЕС е осъществило продажби чрез компютърни мрежи като интернет или други форми на електронен обмен на данни, показват данни на Евростат.
Тези електронни продажби възлизат на 17% от общия оборот в рамките на съюза, като 7% от общите електронни продажби са били през интернет.
Повечето от тези уеб продажби са били осъществени чрез собствени уебсайтове на предприятията или чрез техни приложения за мобилни телефони (6% от общия оборот), а останалите уеб продажби (1% от общия оборот) са били направени чрез онлайн платформи за електронна търговия, достъпни на външни уебсайтове или мобилни приложения, посочва Европейската статистика.
Сред държавите-членки на ЕС най-високият процент на оборот, реализиран чрез продажби в интернет, е бил отчетен в Белгия и Ирландия (по 15% и в двете държави).
Страните-членки с най-нисък дял от общия оборот от продажби по интернет са били България и Словения (и двете с по едва 2%).
В същото време Ирландия е имала най-висок дял на уеб продажбите чрез онлайн електронни платформи за търговия (3% от общия оборот).
Интернет продажби през онлайн електронни платформи или собствени уебсайтове и мобилни приложения
Коментари
0