„Най-болезнените и деликатни проблеми трябва да намерят някаква регулация, нормативно решение. Това, което ние ще предложим, основно е в сферата на ценообразуването“.

Това каза пред БНР адвокат Димитър Деков от Сдружението за правна помощ на потребителите – един от участниците в днешната кръгла маса на тема „Предизвикателствата пред пътниците при въздушен превоз“. Според него ценообразуването не е достатъчно прозрачно.

„Това, че пътуваме повече, означава, че трябва да се вземат по-големи мерки за защита на този вид отношения. Затова в ЕС такива мерки са взети и нивото на защита на пътниците е на добро ниво. От 2004 г. има приет регламент, който цели да обезщети пътника при отказан или забавен полет. Има обаче цял куп въпроси и ситуации, които излизат извън предмета на този регламент и остават в сивата зона. Няма изрични мерки в случаите, когато пътниците трудно се ориентират в предложенията, които им се правят от самите авиопревозвачи“, коментира той в интервю за предаването „Преди всички“.

На днешната дискусия пътниците ще бъдат ориентирани за това къде да се обърнат и да потърсят правата си при проблемни ситуации. Също ще се търсят предложения за нормативни промени. Трябва да помислим за такива регулации, които да направят по-прозрачна средата, подчерта адвокат Деков.