След десет години технологията за продажба на самолетни билети ще се промени радикално и на всеки пътник ще бъде предлагана индивидуална цена. Това прогнозират експерти в областта на туризма, пише Forbes.

Според анализатора на изследователската компания Atmosphere Research Хенри Хартлевелд въздушните превозвачи ще преминат към нова технология NDC, която изчислява цената на билета въз основа на индивидуалните характеристики на купувача.

Възникването на технологията стана възможно благодарение на развитието на изкуствения интелект, както и използването и анализа на огромни количества данни за всеки пътник и всеки маршрут. Един турист ще може да получи уникална индивидуална цена за всяко от своите пътувания. Цената ще включва не само полета, но и много други туристически услуги. Сред тях - избор на място в кабината, превоз на багаж, ред на трансфер и настаняване в хотела, резервиране на билети за развлечения, както дрехи и аксесоари.

Анализаторът смята, че в бъдеще туристът просто ще информира авиокомпанията, любимия сайт за онлайн продажби или туристическия си агент за това къде иска да отиде и след няколко секунди ще получи цена за услугите, избрани специално за него. На цената ще повлияе честотата на пътуванията и на наличността на всякакви отстъпки не само за самия турист, но и за компанията, в която работи.

Хартлевелд също отбеляза, че технологията NDC е от полза за пътниците, тъй като те ще виждат това, което плащат, а превозвачите ще могат да получат по-лоялни клиенти. За това обаче ще трябва да направят ценообразуването прозрачно, добави експертът.

Въпреки това се смята, че настоящата система за продажба на билети ще остане в употреба от някои компании.