Гаранцията при покупка на стоки онлайн ще бъде по-голяма. Това обясни Богомил Николов от "Активни потребители" по повод обсъжданите в Европарламента директиви за правата на потребителите, които се очаква да бъдат гласувани окончателно до края на месеца.

Търговците и производителите вече ще носят отговорност и за вградения софтуер в стоките, а клиентът ще има право да поиска преинсталиране на продукта или замяна с нов.

До този момент производители и търговци не носеха отговорност за софтуера на продуктите, а само за физически дефекти по него. Сега, с изменението на европейското законодателство, ще им бъде вменена такава отговорност, която в рамките на две години трябва да бъде одобрена в законите на всяка държава от Европейския съюз.

Богомил Николов от "Активни потребители": "Другото важно нещо е, че доказателствената тежест по законовата гаранция се удължава от шест месеца на една година. Тоест досега ние имаме по закон гаранция от две години, но в първите шест месеца се счита, че дефектът е съществувал към момента на продажбата и потребителят не трябва да доказва нищо.

Когато обаче на седмия или осмия месец се възползваме от гаранцията си, то ние трябваше да доказваме, че този дефект е съществувал при продажбата, а не е придобит по-късно вследствие на употребата. Сега срокът се удължава на една година".