В кризата българите ходят по-често до супермаркета, като пазаруват особено внимателно и правят по-малки сметки.
През миналата година магазините от веригата „Била” са имали над 47 млн. клиенти, като е отбелязан ръст от 7 на сто в сравнение с 2011 г., а общите приходи от продажби на компанията у нас са 490 млн. лева, където увеличението е с 4 на сто, съобщи вчера Николай Петров, изпълнителен директор на „Била” - България.
Това означава, че средният размер на една сметка е бил около 10,42 лева. За разлика от предишни кризи, когато хората са се презапасявали, сега клиентите отделят по-малко средства за покупки, като избират прецизно какво да сложат в пазарската си торба, сочат наблюденията на експертите от компанията.
Освен това търсенето се измества към свежите продукти и храните от топлите витрини, сподели Ваня Динева, финансов директор на веригата. Около 20 на сто от оборота в магазините се пада на покупки от топлите точки.
„Била” държи 5 на сто от търговията с хранителни стоки у нас, който се оценява на около 9,5 млрд. лева. Делът на компанията в модерната търговия, която включва продажбите в големите търговски вериги, е 35%.За да подкрепи потребителите в трудните финансови условия, „Била” започва нова ценова политика.
От 20 юни до края на август над 250 стоки от собствената марка Clever ще бъдат предлагани на най-ниски цени в цялата страна в сравнение с други осем национално представени вериги.
Над 80% от стоките от тази марка са българско производство, дори част от тях се изнасят в магазините на веригата в другите страни. Кроасани и натурални сокове, произведени у нас, се търгуват успешно в Румъния и Хърватия.
Коментари
1