Ново проучване сочи, че у нас пазаруването през телефони и таблети през юли и август нараства с 50% над средните нива през останалата част от годината.
Анализът е направен от технологичната компания RTB House, която отбелязва, че сезонната динамика в маркетинг кампаниите не е зависима единствено от промоции и продажби, но също така и от устройствата, през които потребителите пазаруват.
В тази връзка впечатление прави, че през лятото потребителите са много по-активни през мобилните си устройства, отколкото през десктоп компютри например. Според данните в България над 40% от всички онлайн продажби през лятото се извършват именно през тези устройства, като през юли делът има нараства до 44 на сто, а през август до 41 на сто.
Последният глобален доклад за онлайн приходите от продажби на PWC (Internet Advertising Revenue Report)сочи, че оборотът на дигиталните реклами е достигнал размер от 72.5млрд. долара през 2016-а. Приходът е с 22% по-висок спрямо този през 2015-а. Важно е да се отбележи, че за първи път в историята мобилната реклама съставлява повече от половината от този бюджет – общо 36.6 милиарда долара.
Не е изненада, че най-големите скокове в този тренд се случват през летните месеци, когато потреблението през мобилни устройства се покачва. Откакто мобилните телефони са част от ежедневието, делът на продажбите през компютър постоянно спада.
Данните на RTB House са на база информацията, подадена от 1000 кампании на 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Близкия Изток и Африка. Те отчитат ръст на мобилните конверсии (бел.р. в интернет маркетинга под конверсия се разбира коефициентът на посетителите в даден уебсайт, които правят нещо повече от бегъл преглед на съдържанието или посещение на сайта) с между 27% и 36% над средните за годината. 28% през юли и 30% през август от всички онлайн продажби се случват през мобилни устройства.
В България резултатите са значително завишени. През юли и август конверсиите са съответно 60% и 58% по-високи от средните за годината.
Мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан подчертава, че маркетинг специалистите трябва да са наясно не само със сезонността в продажбите, но и с вида екран, на който се появява рекламата, както и със стоките, които потребителите търсят, когато са в летни ваканции на открито.
„С правилните ретаргетинг инструменти можем бързо да реагираме на промяната в поведението на потребителите и да насочим правилните послания, персонализирани оферти и визии към всеки наш клиент“, коментира той.
„Мобилното лято“ повлиява на много по-продължителни ръстове в мобилния маркетинг като цяло. На глобалните пазари в първите 5 месеца на миналата година мобилните конверсии са били едва 19% от общия брой, а в същия период през 2017-а RTB House отчитат над 28% - повече от 50% ръст! Затова и прогнозата в горещите месеци е за нов скок.
Коментари
0