Истерията около голямото пазаруване на Черния петък често ни провокира да правим необмислени покупки. Денят с големи намаления в магазините обаче крие и много капани, които се срещат и в търговските обекти и в търговията онлайн.
Най-често срещаните от тях са недействителни отстъпки, фалшив "Черен петък" и реални отстъпки, без печалба за потребителя. Последното е свързано с офертите на различни търговци. Някои от тях по принцип продават стоките си на по-високи цени и дори и да направят реално намаление, може да се окаже, че на друго място същата стока може да бъде намерена по-евтина, дори и без намаление.
Анонс за бомбастични намаления също е често срещан капан на този ден. На витрините на магазините са изписани големи процентни намаления, които в последствие не са съвсем реални, тъй като само 5-10 стоки в търговския обект се продават на такива цени, коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите пред bTV.
Друг трик, който използват търговците е "намаление в намалението". Те продават стоката с малко намаление и след това върху това малко намаление наслагват някакво друго и накрая анонсират целия процент, например 20% и след това към него слагат 30% и ви казват на Black Friday, че отстъпката е 50%, но тя не е реална.
В онлайн пазаруването също има много капани за потребителите. Най-често търговците се оправдават с техническа грешка, свързана с невъзможност да се достави стоката, или да се предостави намалението. Разбира се има и измамни онлайн търговци, които се появяват за ден - два в онлайн пространството и след това не могат да ги намерят дори и органите на реда. Съветът към потребителите е да гледат контактите на онлайн търговците, да проверят адреса им, да прегледат коментари в интернет за съответния онлайн търговец.
Правото на отказ от покупката при онлайн покупки няма как да бъдат отнети на потребителите, както и правото на рекламация на дефектна стока.
От Комисията за защита на потребителите съветват преди покупка да се проучат условията на "Черния петък", да сравнят предложенията с други, да проверяват търговците и да внимават за неизгодни условия.
При покупка на стока онлайн хората имат право на отказ в срок до 14 дни от покупката. При дефектна стока също потребителите имат право да връщат покупката си. Сред уловките при бързите кредити са предсрочно изискуем кредит, незаконни лихви, незаконни такси и трябва много да се внимава.
Вижте още:
Коментари
1