Фалитът на „Томас Кук“ все пак даде отражение и на големия български туроператор „Астрал Холидейз", който бе посредникa, който работи с компанията за България.

Едни от най-големите в бранша у нас обявиха своя фалит на интернет страницата си.

От съобщението става ясно, че ще прекратят дейността си и ще започнат процедура по обявяване в несъстоятелност още днес.

Заплаха за летния сезон през 2020 г.

Компанията е на туристическия пазар от цели 24 години и решението е било трудно и взето след „изключително много дискусии, усилия и опити да се осигури финансиране за дружеството“, става ясно от публикуваното отворено писмо.

Причините, според ръководството, са комплексни, като уверяват, че са взети всички мерки в изпълнение на задълженията им към Закона за туризма и техните клиенти. 


„Астрал Холидейз“ заявяват, че имат валидна застраховка „Отговорност на туроператора“ към ЗК „Уника“.

100 млн. лева дължи фалиралият туроператор на българските си партньори

Според изявлението на дружеството, всички пътувания на техни клиенти, закупили почивки от „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД, които в момента се намират зад границата, са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги.

Туроператорът няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019г.

Клиенти с предстоящи пътувания, които са заплатени на 100% от "Астрал Холидейз" към партньори, ще бъдат лично уведомени от техни служители.

Тези, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания, тъй като всички билети са вече закупени и платени от компанията.

iStock
iStock

За проверка на разписанието и часовете на полетите, препоръчват клиентите да направят справка със съответната авиокомпания, когато наближи датата на пътуване по издадените вече самолетни билети.

Фалитът на „Томас Кук“ може да засегне българския туризъм

Клиентите, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но дружеството не е заплатило към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон, се казва още в съобщението.

Тези обезщетения са гарантирани чрез застраховката с ЗК „Уника“, чието покритие е в размер на 700 000 лв.


Координатите за връзка със застрахователя и още полезна информация са посочени в съответните договори за туристически пакети и приложенията към тях.

От компанията се извиняват на своите клиенти, заради създалата се ситуация.


За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg