До 60 на сто отстъпки в стари колекции могат да бъдат намерени по
магазините в моловете, установи проверка на „Монитор”.
В повечето случаи
се отнася до миналогодишни пролетни и летни облекла и аксесоари.
Най-голям е изборът на мъжки дрехи – ризи, памучни пуловери и блузи с
къс ръкав.
Търговци обясниха, че миналата година е била под знака на
карето и затова маркови ризи се предлагат с около 55-60 на сто отстъпка и
така достигат народните 40-45 лв. за бройка. За около 50 лв. вървят
много модерните през зимата якета на ромбчета. Най-често
намаленията в магазините са в диапазона между 30 и 50 на сто, като
най-много се пести при избора на качествени изделия в единични бройки.
Те са на трудно продаваеми номера – например дамски обувки, размер 42,
или мъжко яке, което би станало на модерен ученик в пети клас. При
високия клас търговци изборът е по-голям, но дори след намалението
цените се въртят в диапазона между 130 и 300 лв.
Там, където все още отстъпките вървят с пълна сила и търговците разполагат с повече застояла стока, обявите за намаления са
изрисувани по цялата витрина.
Спад
в цените предлагат дори вериги за бижута, а при аксесоарите като чанти,
шалове, ръкавици и портфейли, изделията са по-евтини с около 20-30 на
сто. Най-много зимни изделия се предлагат в магазините за обувки,
където цели щандове са още пълни с ботуши и изборът на номерация е
най-голям.
Сега покупката им е изключително изгодна, защото най-често
става дума за чиста кожа, а цените за маркови изделия са свалени с по
150-170 лв. и така са в порядъка на 130-140 лв. Отстъпките по
големите търговски вериги за облекло и младежка мода са още по-осезаеми,
защото пуловери, якета, панталони от зимната колекция вървят между 10 и
20 лв.
На този етап най-голямо е движението в тези обекти, като
компании тийнейджъри атакуват щандовете. Търговци разказаха, че
най-често девойките се договарят да купуват заедно продукти, които после
да си разменят – най-често шалове и блузки. В магазините, където
цялата зимна продукция е вече изчерпана, новият сезон започва с
промоции и отстъпки.
На етикетите не е написана стара цена, която да е
за сравнение спрямо новата промоционална, а цели щандове са обявени за
промоционални и клиентът сам решава дали стойността го устройва.
За средния клас търговски обекти,
цените са от 9 до 80 лв.
като
най-скъпите изделия обикновено са добре направени дамски сака или
якета. Панталоните вървят около 15-40 лв. Рокли от модерни материи,
които с оригинален аксесоар могат да станат и абитуриентски, се продават
по 130 лв.
Продължава подвеждащата
практика вносители на не скъпи дрехи с много големи цифри да обявяват
цената в евро и с много по-малки да изписват цената в лева. Касиерка в
такъв магазин коментира, че често купувачите се стряскат на касата, като
разбират, че всъщност дължат двойно повече.
На този етап
повечето хора влизат, разглеждат, умуват над стоките, но почти не
купуват, разказаха търговци. Най-ентусиазирани от някакви покупки са
младите, но средната цена, на която те пазаруват без присъствие на
възрастен с тях, е 15 лв. Повечето предпочитат да си купят една
дрънкулка, а после с приятели да се почерпят и да отидат на кино.
Другата причина за закъснялото пазаруване е продължаващото нестабилно метеорологично време. Когато хората влизат с якета и чадъри, нямат желание да пробват сандали и рокли. Така най-търсените и купувани артикули продължават да са с дълги ръкави и крачоли, обясняваха магазинерите.
Коментари
1