Съгласно промените актовете в производството по несъстоятелност на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност, който се води и поддържа от Министерството на правосъдието. Регистърът е публичен и се води в електронна форма.
Министърът на правосъдието пък издава наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра.
Предвижда се, че Министерството на правосъдието събира такси в размери, определени с тарифа на Министерския съвет, за предоставяне на следните услуги от регистъра по несъстоятелност:
1. вписване и обявяване на актове;
2. издаване на удостоверение;
3. извършване на писмена справка;
4.издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него;
5. предоставяне на базата данни или част от нея.
Правят електронен регистър на предприемачите във фалит
За целта се въвеждат прости такси, събирани при подаване на заявления за услугите от регистъра по несъстоятелност на предприемача. Предлага се основният размер на таксите да е 26 лв. за вписване и обявяване на актове, 17 лв. за издаване на удостоверение и за извършване на писмени справки и 18 лв. за издаване на заверено копие на хартиен носител.

istock
Предвижда се тарифата да влезе в сила на 1 май 2025 г., като за услугите по издаване на удостоверения, писмени справки и заверени копия, таксите да се събират след издаване на заповедта от наредбата за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase