За много онлайн търговци периодът на Черния петък и Киберпонеделник е свързан с огромно натоварване, но и с възможност за несравнимо повече продажби отколкото през останалото време на годината. След него обаче за тях идва ново предизвикателство - а именно как да задържат вече привлечените посетители на сайтовете си и да ги накарат отново да се включат в празничното пазаруване - този път за Коледа и Нова година.
 
За целта е необходимо първо да се обърне внимание върху интуитивността на уебсайта или електронния магазин, съветват експерти от хостинг компания. Рубриките, продуктовите снимки и описанията - всичко трябва да бъде направено така, че клиентът да може да се ориентира бързо и лесно да направи своята поръчка. Друг начин потребителите да се чувстват обгрижени с необходимото внимание е чрез осъществяването на чат връзка. Чрез нея търговците могат да вникнат по-добре в клиентските нужди и да им предложат решение чрез своите продукти и услуги.
 
Акцент върху добре обмислената имейл стратегия
 
Ако търговецът иска да запознае аудиторията на сайта си с нови или малко познати продукти, добра идея е да го направи чрез персонализирани електронни писма. Експертите съветват продавачите да изготвят имейл бюлетини на месечна база, в които да включват стойностно съдържание, свързано с новостите, предстоящите промоции или бъдещите активности на сайта си.
 
Запазване на отношенията с клиента след покупката
 
“Добра практика е да се свързвате по имейл с клиентите една седмица, след като са направили поръчка. В него бихте могли отново да им благодарите, че са избрали именно Вашия бранд и да им дадете съвети за оптимално използване на закупените артикули” - посочва Цветелина Георгиева, маркетинг мениджър в българската хостинг компания.
 
Програмите за лоялност
 
са друг мощен инструмент онлайн търговците да мотивират клиентите си да пазаруват по-често от тях. По този начин те имат възможност да се отблагодарят на онези, които са ги подкрепили в началото на тяхното бизнес развитите. “Колкото по-близо допускате клиентите до същността на Вашия бранд, толкова повече се сближавате с тях и затвърждавате убеждението им, че са направили правилния избор, доверявайки се именно на Вас” - отбелязва още Цветелина Георгиева.

istock
istock

Автоматизиране на празничния маркетинг
 
За да си подсигурят свободно време за почивка по време на коледно-новогодишните празници, собствените на онлайн магазини могат да използват софтуер за изпращане на имейли, който позволява съобщенията да се изпращат автоматично на определени дати. В добавка могат да се използват и плъгини за WordPress, както и други приложения за автоматизация, които биха могли да свържат различни онлайн услуги и автоматично да извършват определено действие, при възникването на дадено събитие.

Как да разпознаем фалшивите отзиви в Интернет за търговци и продукти

Не подценявайте трафика през празничния период
 
Подобно на подготовката за Черния петък и сега онлайн търговците ще трябва предварително да се погрижат сайтовете им да работят бързо, да могат да издържат на засилен трафик на посетители, както и да изглеждат добре през мобилни устройства.
 
Празничен дизайн
 

За да са готови за коледното пазаруване в интернет, онлайн магазините трябва и да създадат празнична атмосфера - чрез подходящи шрифтове, банери, карета, анимации и дори кратки коледни видеоклипове. Времето на снежинките по уебсайта отдавна отмина, но това не означава, че не можем да добавим тематично съдържание по нов и елегантен начин.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg