Очакванията на служителите са по-високи от всякога. Те искат не само гъвкавост, но и възможности за срещи на живо и са склонни да правят кариерни промени, които отговарят на личните им цели и благосъстояние. Това показват данните от последния доклада на Microsoft за тенденциите в работата (Microsoft Work Trend Index) за 2022 г.

В резултат на това проучване се наблюдават 5 ключови тенденции, които да служат за ориентир на лидерите днес, докато чертаят своя път към непознатата територия на хибридния модел на работа:

§ Служителите преценяват коя работа си заслужава по нов начин

Това, което хората искат от работата, и това, което са готови да пожертват за нея, се е развило. Проучването установява, че 53% от хората сега са по-склонни да дават приоритет на своето здраве и благосъстояние пред работата, докато 18% от респондентите са напуснали работа през изминалата година. Проучването показва, че 52% от представителите на поколението Z - родени между 1996 и 2009 и милениалите - родени в периода 1980-1995, обмислят да сменят работата си през тази година.
 
§ Мениджърите се чувстват раздвоени между лидерството и очакванията на служителите

Мениджърите са хората, които са най-близо и имат най-голяма видимост за проблемите и техните решения. Проучването показва, че 50% от лидерите твърдят, че имат планове за завръщане в офиса пет дни в седмицата още тази година. Това напрежение пада върху мениджърите – 54% от тях смятат, че лидерите не отговарят на очакванията на служителите, а 74% не смятат, че имат влиянието или ресурсите, от които се нуждаят, за да въведат промяна в своя екип.

§ Лидерите трябва да направят така, че пътуването до работното място да си заслужава

Днес 38% от хибридно работещите служители твърдят, че най-голямото им предизвикателство е да преценят кога и защо да отидат в офиса, а само 28% от лидерите са създали нови екипни споразумения за хибридния модел на работа. Освен това 43% от дистанционно работещите служители се чувстват пренебрегнати в срещите, като същевременно само 27% от лидерите твърдят, че тяхната компания е разработила хибриден модел за провеждане на срещи, за да може всички служители да участват и да са ангажирани.

Всеки втори служител иска да напуска

§ Гъвкавото работно време не означава, че служителите непрекъснато трябва да бъдат на линия

Срещите и чатовете са се увеличили, като често излизат извън границата на стандартния работен ден – от 9 до 17 ч. Всъщност седмичното време, прекарано в срещи, за средно активния потребител на Teams, се е увеличило с 252% от март 2020 г., а работата след работно време и през уикенда e нараснала съответно с 28% и 14%.

istock
istock

§ Възстановяването на социалния капитал изглежда по-различно в хибридния свят 

Докато по-голямата част от хибридно работещите служители са успели да запазят връзките си в екипа (58%), само половината от дистанционно работещите служители твърдят, че имат процъфтяващи взаимоотношения с прекия си екип и още по-малко (42%) имат силна връзка с тези извън техния екип.

 За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg