Длъжността, което евентуално може да бъде заета от персонал, владеещ на ниско ниво български език и за която не е необходимо професионално обучение, е „работник поддържане на железен път и съоръжения“, обяснява министърът на въпрос защо в железниците не са назначат работници от трети страни.
В Национална компания „Железопътна инфраструктура“ има недостиг на кадри, предимно заемащи експлоатационни длъжности. Изискванията за назначаване на персонал на тези позиции са свързани с придобиването на професионална квалификация и правоспособност в Центъра за професионална квалификация към ДН НКЖИ.
Oколо 150 пенсионери карат влакове у нас
Курсовете са с различна продължителност в зависимост от желаната професия. В центъра се извършват обучения както на работници и служители на компанията, така и на външни лица. Те сключват договор с поделението, в което ще работят за определен период от време след успешно приключване на обучението. За времето на обучение получават стипендия в размер на една минимална работна заплата, а работодателят поема изцяло стойността на курса.
Към началото на юли в „БДЖ – Пътнически превози“ има 322 свободни работни места, от които тези, за които не се изисква правоспособност са 78. 9 от тях са за дейност по почистване на влаковете, а 69 за ремонт.
МТИС
Министърът напомня, че преди наемането на персонал от трети страни, дружеството трябва да е провело проучване на пазара на труда, доказващо по категоричен начин, че у нас не се предлагат подготвени местни лица, и да докаже, че активно е търсил кадри в период не по-малък от 15 дни и не повече от 3 месеца.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0