То е направено сред повече от 4000 хибридни служители от International Workplace Group. Проучването установява, че повече от една трета от служителите (36%) ползват по-малко болнични, когато имат известна гъвкавост по отношение на това как и къде работят. Ползите не свършват дотук, като 74% от хибридните служители отделят време за превантивни здравни грижи, като редовни прегледи, скрининги и промени в начина на живот.
Хибридната работа, при която служителите разделят времето си между местно работно пространство, централен офис и дом, предлага по-голяма гъвкавост, подобрен баланс между професионалния и личния живот и значителни финансови спестявания за служителите и бизнеса, както и важни ползи за здравето, показват най-новите изследвания.
70% от служителите в хибриден модел изпитват по-малко здравни състояния, свързани със стрес, докато 72% могат по-добре да управляват съществуващите си заболявания.
Данните са резултат от скорошни изследвания, които показват, че нарастващите болнични дни струват на бизнеса и икономиката милиарди годишно, а дългосрочното заболяване води до близо 42 милиарда долара загуба върху производителността – число, което може да се удвои до края на десетилетието.
Освен ползите за физическото здраве, хибридните служители се възползват и от значително намаляване на стреса и подобряване на цялостното им психическо благополучие.
Намаленото време, прекарано в дълги ежедневни пътувания до работното място, се посочва като ключов фактор за редуциране на общите нива на стрес за 80% от хибридните служители, което също така осигурява на служителите по-добър баланс между професионален и личен живот и намалено чувство на тревожност (80%).
Това има пряк ефект върху здравословните условия, свързани със стреса, като 70% от служителите изпитват по-малко симптоми като силно главоболие, храносмилателни проблеми и болка, причинена от напрежение.

istock
Д-р Сара Каят продължава да споделя своите най-добри съвети за хибридни служители, които искат да оптимизират здравето си в дългосрочен план:
1. Планирайте си лично време за превантивно здраве: Възползвайте се от гъвкавия си график, за да резервирате тези важни здравни прегледи и скрининги. Независимо дали става въпрос за преглед при лекар или зъболекар, гъвкавостта да ги вместите в деня си означава, че не трябва да чакате болничен, за да дадете приоритет на здравето си. Малките стъпки сега могат да предотвратят големи здравословни проблеми по-късно.
Какви ще са работните тенденции през 2025 г.
2. Присъединете се към местна тренировъчна група за забавление и фитнес: Хората все повече се обръщат към упражненията за чувство за общност и за изграждане на социални връзки. Това може да се види чрез нарастването на местните групи за тичане или груповите тренировки. Става въпрос за нещо повече от движението, а за усещането за общност и свързаност.
3. Пригответе си храни, които подхранват мозъка: Едно от най-големите предимства на хибридната работа е, че сега имаме повече време за приготвяне на балансирани и питателни ястия, които ни карат да се чувстваме заредени с енергия. Минимално обработените храни като листни зеленчуци, ядки и пълнозърнести храни могат да подобрят фокуса и енергията. Опитайте салата от спанак и киноа или смути от горски плодове и бадемово мляко за стимулиращо мозъка хранене. Приготвянето им не отнема много време и можете да им се наслаждавате, където и да работите или в движение.

istock
Марк Диксън, главен изпълнителен директор на International Workplace Group, казва: „Хибридните и по-гъвкави начини на работа са невероятно полезни както за служителите, така и за техните работодатели. Не само, че са универсално популярни сред служителите с по-високи нива на удовлетвореност и подобрен баланс между професионалния и личния живот, но както показва това изследване, служителите вземат по-малко болнични, по-добре управляват стреса и възприемат по-здравословен начин на живот. Междувременно компаниите се радват на по-високи нива производителност и по-ниски разходи."
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase