Социалните мрежи заемат все по-голямо място в нашия живот. Над половината от населението по света използва поне по една социална платформа, а средният потребител прекарва поне по 2 часа на ден в социалните мрежи.

Това накара много бизнеси да решат да се позиционират и рекламират в социалните платформи, за да генерират приходи. Тъй като присъствието в дигиталния свят и общуването с аудиторията изискват време и внимание, работата със социални мрежи наложи една нова професия – специалист социални мрежи.

Специалист социални мрежи

За да превърнете бранда си в разпознаваем и да привличате все повече последователи, трябва да знаете как работи алгоритъмът на съответната социална мрежа. В България могат да се намерят курсове по тази тема – от най-базово ниво до такива за напреднали.

В кои професии назначават най-много хора

Макар и от време на време да се появяват нови платформи като TikTok, които бързо набират популярност, Facebook остава най-предпочитаната социална мрежа. Близо 2 млрд. потребители на ден използват тази платформа, за да се информират и забавляват в свободното си време.

iStock
iStock

Instagram е другата социална мрежа, която в България е много популярна. 

Макар и популярна основно сред най-младите, TikTok е другата социална мрежа, която все повече се използва.

Инфлуенсър

Говорейки за дигитален маркетинг и социални мрежи, няма как да подминете инфлуенсърите. Макар и много хора все още да не възприемат това за сериозно, инфлуенсърството се превръща с доходоносна работа. Но какво всъщност е инфлуенсър?

Кои професии ще изчезнат

Това са известни личности с много последователи в социалните мрежи, което постепенно ги превръща в лидери на мнение. Затова много маркетолози се обръщат именно към тях за реклама на определен продукт. Все по-често можете да видите известен певец или актьор например, който ви предлага код за отстъпка за някакъв продукт, ако последвате неговия профил или този на съответната компания. По този начин печели както компанията, която рекламира продукта си, така и самият инфлуенсър.

iStock
iStock

Професионален блогър

Блоговете се появяват още през 90-те години на миналия век и представляват инструмент за публикуване на съдържание. Думата блог е съкращение от английското weblog, което буквално означава уеб дневник. В блоговете се споделя информационно или дискусионно съдържание, което другите потребители могат да коментират.

Днес се създават над 7 млн. блогове на ден, а над 70% от потребителите в интернет ги четат. Предвид тези данни и непрестанно растящия интерес към блоговете, неслучайно тяхното създаване също се превръща в професия.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg