През последните шест месеца директори и мениджъри по целия свят се борят да разберат кои фактори водят до масовото напускане на служителите им, тъй като милиони работници напускат, което води до недостиг на персонал и криза със задържането на таланти.

Имаше малко категорични отговори защо толкова много хора се отказват от работното си място по време на периода, наречен Голямата оставка. Но заразата със смяната на работа е истински феномен и се случва в компаниите, независимо от техния стил на управление или високите заплати. „Ние сме много социални същества и сме склонни да вземаме сигнали от хората около нас“, каза Мери-Клеър Рейс, организационен психолог и главен директор по иновациите в консултантската компания за човешки ресурси LHH, пред INC, пише Adecco Group. Тогава защо хората напускат работата си?
 
Топ 5 причини хората да напускат работата си
 
Съвет: Не са парите.

 
Според доклада, въпреки че е отделено много медийно внимание на недоволството на служителите от техните заплати, компенсациите „се нареждат на 16-то място сред всички теми по отношение на прогнозирането на текучеството на служителите. Този резултат е в съответствие с голям набор от доказателства, че заплащането има само умерено въздействие върху текучеството на служителите. Вместо това работниците са разочаровани от по-широки проблеми, свързани с културата и с вземането на решения или приоритетите на ръководството. Ето топ 5 индикатора за висока текучество в една организация.
 
#1. Токсична корпоративна култура.
 
Това, посочва докладът, е най-силният мотив за напускане – до десет пъти по-силен от недоволството от заплащането. Според доклада водещите елементи, допринасящи за токсичните култури, включват неуспех за насърчаване на разнообразието, справедливостта и приобщаването; работниците чувстват неуважение и неетично поведение във фирмата
 
 #2. Несигурност на работното място и реорганизация.
 
Служителите са по-малко склонни да остават в трудни моменти или дори в добри моменти, ако чувстват ниски нива на сигурност на работата. Преструктуриране или съкращения, когато бизнесът не върви добре, не изграждат увереност у служителите, че са в безопасност на работните си места, което, не е изненада, ги кара да търсят работа другаде.
 

istock
istock

#3. Високи нива на иновации.
 
Този може да ви изненада. Иновацията не е ли нещо добро? Не искат ли служителите да се учат, да са любопитни, да правят иновации? Може да е озадачаващо, но според авторите на доклада „открихме, че колкото по-положително служителите говорят за иновациите в компанията си, толкова по-вероятно е да напуснат. Изводът на авторите е, че въпреки че иновациите са вълнуващи, те също са доста стресиращи и могат да нарушат баланса работа/живот до точката на прегаряне.

Как да мотивираме служителите, за да са по-продуктивни

#4. Неуспешно разпознаване на производителността.
 
Докладът е ясен: „Служителите са по-склонни да напуснат компании, които не правят разлика между високо представящи се и изоставащи, когато става въпрос за признание и награди. Компаниите, които не успяват да разпознаят и възнаградят силни изпълнители, имат по-висок процент на изчерпване и същото важи и за работодателите, които толерират недостатъчно кадрите си." Акцентът тук не е върху паричната компенсация, а по-скоро върху простото признаване. Липсата или незаслуженото представяне води до негодувание, което води до примирение.
 
#5. Слаба реакция в пандемията от COVID-19
 

Компаниите имаха много избори, когато ставаше дума за отговор на пандемията от COVID-19. Фирмите, които не са успели да дадат приоритет на здравето и благосъстоянието на служителите си, отбелязват по-високи нива на напускане на кадри.
 

istock
istock

Тъй като 41% от служителите обмислят да сменят работата си тази година, какво могат да направят лидерите и бизнеса, за да запазят работниците си? Както Ален Дехаз заключава: „Когато служителите се чувстват чути, разбрани и обгрижвани, те работят по-усърдно, поемат повече рискове и помагат на другите да успеят. Това от своя страна подобрява задържането на таланта."

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg