Популярността на хибридния модел на работа бързо нарасна през последните три години и в настоящия икономически контекст резултатите от проучването потвърждават, че ползите за намаляване на разходите ще продължат да ускоряват растежа на модела. Докладът подчертава, че преместването в споделено пространство за работа, намаляването на притежаваните от компанията пространства или комбинация от двете, са ефективни начини за значително намаляване на разходи.
„Хибридната работа помага на бизнеса да остане конкурентен и издръжлив, особено във времена на икономическа нестабилност. Проучването показва, че финансовите директори и бизнес лидерите възприемат хибридния модел на работа по много причини. Той не само поддържа баланса между професионалния и личния живот и благосъстоянието на служителите, но също така осигурява значим тласък за крайния резултат на компанията.“, коментира основателят и главен изпълнителен директор на IWG Марк Диксън.
Финансовите директори усещат финансовото въздействие от последната година и близо две трети от тях смятат, че се намираме в рецесия. Почти всички (92%) от анкетираните споделят, че тяхната компания е била финансово засегната от икономическа нестабилност и инфлация през последната година, като 93% казват, че са били значително или донякъде засегнати.
Къде най-евтино може да работите в споделен офис
Финансовите директори отбелязват, че хибридният модел на работа спестява значителни разходи в настоящата обстановка и планират да го възприемат в дългосрочен план. 81% от анкетираните наблюдават как хибридната работа спестява разходи и повече от две трети (67%) от тях споделят, че и в близките 5 години бизнесът им ще продължи да работи с хибриден модел, като разделя времето за работа между централния или локален офис/работно пространство на компанията и дома на служителя.
istock
79% от анкетираните посочват, че финансовите директори са отговорни за решенията, свързани с работното пространство
В допълнение към промяната на размера на офисите като мярка за намаляване на разходите, финансовите директори също така:
○ Намаляват новите назначения (54%)
○ Насочват се към краткосрочни договори за наем на офис пространства (48%)
○ Съкращават персонал (42%)
○ Намаляват персонала чрез незаемане на свободни позиции (42%)
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0