У нас това струва средно едва 2765 евро на година, показват данните на компанията. След страната ни се нареждат Хърватия с 4145 евро и Румъния с 4255 евро.
Индексът на Colliers сравнява разходите за наемане на офис служители в 29 европейски страни, използвайки информация за 4050 сгради, 26,3 млн. кв. м офис площи и 1,96 млн. служители през 2019 г., последната, за която са налични данни.
Разходите за офис служители в България са нараснали с 6% спрямо 2018 г., като скок има и в четирите разходни пера, които Colliers взема предвид. Най-голям дял в разходите у нас имат "площи и инфраструктура" с 1687 евро, което е ръст спрямо 1606 евро година по-рано. Следват "информационни и комуникационни технологии" (ИКТ) с 675 евро спрямо 637 предходната година и "хора и организация" с 326 евро спрямо 308 евро през 2018 г. Само 77 евро отиват за управление, което обаче отново е ръст спрямо 57 евро година по-рано.
Като цяло разходите за наемане на офис служители в Европа са намалели с 1% през 2019 г. до 9695 евро на служител с насочването на вниманието към все повече работа от разстояние и гъвкави имотни решения.
По отношение на отделните пера разходите за площи и инфраструктура са намалели с 2% до 6297 евро заради по-ниските разходи за комунални услуги и капиталови разходи за активи и мебели. В същото време наемите продължават да растат, както и разходите за поддръжка и почистване.
istock
Какви заплати искат ИТ специалистите у нас
Разходите за управление в Европа регистрират скок от 17% до средно 435 евро главно заради стремежа в някои страни към устойчивост и енергийна ефективност, който изисква по-големи разноски за вътрешните служители и за външни консултации.
Великобритания и Русия регистрират най-голям ръст на разходите за офис служители в Европа със 7% до съответно 14 500 евро и 8593 евро заради растящите наемни разходи и усвояване на площи в двете страни.
Наемането на офис служители излиза най-скъпо в Швейцария – 18 407 евро на служител, следвана от Норвегия и Швеция със съответно 17 857 и 17 137 евро.
istock
„2020 несъмнено е година на значително сътресение на наемния пазар, като всяко от четирите разходни пера вероятно ще се промени значително. Най-вероятно ще наблюдаваме ръст на разходите в IT категорията, тъй като компаниите се адаптират бързо към работата от разстояние, докато разходите за събития и кетъринг ще бъдат намалени. Като цяло общите разходи вероятно ще останат сходни“, отбелязва Хугендурн.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0