Редица автомобилни компании в Европа неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места, изправени пред слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на фирми в Китай и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.

Ройтерс обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени обекти.

"Файнтуул"

Швейцарският автомобилен доставчик "Файнтуул" (Feintool) съобщи на 3 декември, че ще затвори един от своите обекти в Германия и ще съкрати до 200 души от персонала.

"Валео" 

Френската компания за автомобилни части "Валео" (Valeo) планира да съкрати около 1000 работни места в Европа, казаха в края на ноември източници. Те посочиха за Ройтерс, че усилията за преструктуриране ще доведат до затварянето на два френски завода на компанията.

"Стелантис"

Базираната в Нидерландия автомобилна група "Стелантис" (Stellantis) на 26 ноември обяви плановете си да затвори своята фабрика за ванове "Воксхол" (Vauxhall) в Лутън, Великобритания, като повече от 1000 работни места там са застрашени.
Компанията многократно е спирала операциите по сглобяване в основния си завод в Италия "Мирафиори" заради ниско търсене, по-конкретно на електрическата версия на новия "Фиат 500" (Fiat 500). "Стелантис" заяви, че няма планове да затваря заводи в Италия.

"Бош" 

Германската компания "Бош" (Bosch), най-големият доставчик на авточасти в света, планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, свързани с компютърни разработки и системи за завиване на превозни средства, предимно в германските си обекти, и да намали работното време на някои служители. Това съобщиха от компанията на 22 ноември.

istock
istock

"Форд"

Американският автомобилен производител "Форд" (Ford) на 20 ноември заяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, представляващи 14 процента от неговата работна сила в Европа.

"Мишлен"

Френският производител на гуми "Мишлен" (Michelin) ще затвори два обекта в Западна Франция, при което ще бъдат засегнати около 1250 работни места, съобщиха от компанията на 5 ноември.

Заводи за автомобили съкращават хора, свалят заплати

"Шефлер"

Германският производител на автомобилни части "Шефлер" (Schaeffler), засегнат от слабо търсене от страна на автомобилни и промишлени клиенти, обяви на 5 ноември, че планира да съкрати 4700 работни места, предимно в Германия. Усилията за преструктуриране на компанията ще включват и затваряне на производствени съоръжения в Австрия и Великобритания.

"Фолксваген"

В Германия автомобилната група "Фолксваген" (Volkswagen) предупреди за възможно съкращване на хиляди работни места и евентуално затваряне на заводи в Германия на фона на водените със синдикатите преговори относно намеренията ѝ за намаляване на разходите.
През лятото "Фолксваген" обяви за продажба завода си в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат модел на "Ауди" (Audi), заради ниското търсене на нейните електромобили от по-висок клас. Миналият месец компанията престана да търси инвеститор за производственото съоръжение.

istock
istock

"Даймлер трък"

Най-големият производител на камиони в света "Даймлер трък" (Daimler Truck) съобщи на 1 август, че ще съкрати работното време и ще замрази наемането на служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase