Разпращат се фалшиви електронни съобщения и SMS съобщения от името или с логото на „Български пощи“, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.
В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка, като понякога се посочва произволен номер и искане да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и други.
Вдигат заплатите на работещите в пощите
Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка, посочват от „Български пощи“.
Съобщенията се изпращат на английски или български език.
istock
Какви данъци дължим, когато изпращаме и получаваме пратка
„Български пощи“ обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздава награди, не изисква по имейл или SMS заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължими цени към „Български пощи“ и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите, допълват от дружеството.
През май миналата година от „Български пощи“ също предупредиха за фалшиви съобщения по интернет, чрез които се събират чувствителни лични данни. И тогава от дружеството напомниха, че не провеждат анкети или игри, които не са обявени на официалната страница на пощите.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0