Стотици българи попаднаха в капана на сайт-фантом. Вместо поръчаните маркови електроуреди, аксесоари за игри и приспособления за кухнята – те получавали дефектни и нискокачествени стоки, информира NOVA.

А връщането им и връзката с търговеца се оказвали невъзможни.  През последните месеци сигналите срещу онлайн магазина са десетки, а въпросът – кой всъщност стои зад сайта – се оказва без отговор и за контролните органи. 

За измамата сигнализират стотици потребители, пазарували от сайта през последните месеци. Вместо поръчаните стоки на високи цени, те получавали евтини ментета. А връщането им се оказвало – невъзможно. Според сигналите: най-често потърпевшите получавали дефектни и нискокачествени варианти на поръчаните артикули. Десетки жалби срещу онлайн търговеца са постъпили и в Комисията за защита на потребителите.

Вадят от анонимност онлайн продавача

Десетки потърпевши потребители. Всичките – от един търговец. След покупка от сайт за пазаруване. В капана на онлайн търговеца попада и адвокат Мария Шаркова. От сайта поръчва малък електроуред, на промоция.  Още с първото пробване на дифузера обаче остава неприятно изненадана. Оказва се, че той въобще не работи. Адвокат Шаркова прави опит да го върне.

istock
istock

„Предприех и съответните мерки: първо пробвах да се свържа по телефона – не успях, след това – изпратих имейл, попълних формата за връщане на продукт – също безуспешно, най-накрая успях да се свържа с тях през Facebook”, разказва тя. Реакция от търговеца и този път – няма. Така адвокат Шаркова разбира, че вероятно е станала жертва на измама.

„Дори не пробваха да се извинят, спряха всякаква комуникация и не отговаряха на съобщенията ми. При това положение аз реших да отида в куриерската фирма и най-съвестно за моя сметка да върна продукта. Нямаше абсолютно никаква реакция”, казва тя. Тогава Мария Шаркова решава да провери: има ли коментари за търговеца и от други потребители във форумите в интернет. 

Над 50% от българите не пазаруват онлайн

„В крайна сметка се оказа, че аз не съм единственият потребител, с който те са постъпили по този некоректен начин и всъщност не се касае за обикновен потребителски спор, а се касае за десетки хора, които имат оплаквания към този търговец и това са нещо повече от некоректни търговски практики”, добави тя.

istock
istock

Това потвърждават и от Комисията за защита на потребителите. През последните месеци жалбите от потърпевши до контролния орган са десетки. Според тях, схемата при всичките е една - вместо обявените в сайта оригинални стоки – след поръчка идвали евтини и нискокачествени продукти. А всеки опит да бъдат върнати – завършвал с неуспех.  От Комисията също не можели да достигнат до търговеца, който стои зад продажбите в сайта. А това затруднявало и проверките на инспекторите.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg