Огромна част от жалбите в Комисията за защита на потребителите (КЗП) около Нова година е заради невъзможност да се връщат подаръците. Това заяви пред NOVA NEWS Игнат Арсенов от Комисията.

Според него има увеличение на покупките онлайн.

„Дори и тези, които не са уверени – отиват в магазина, пробват и си го поръчват онлайн. Когато не може да намерим този продукт на толкова изгодна цена, го поръчваме през интернет”, каза Арсенов и призова да пазим документите за покупка на стоките.

За какво да внимаваме при покупката на подаръци на промоция


Има и нелоялни търговци, призна Арсенов и даде пример с фалшиви цени – на щанда е обявена една цена, а на касата – друга.

„Потребителите да са активни, да са подготвени – да купуват неща, от които имат нужда и са проверили цените, обясни той.

istock
istock

„Трябва да следим (цените на) стоките”, каза той.

„Намалението може да е максимум един месец, ако има намаление от пет месеца, това си е редовна цена”, обясни Арсенов.

Капаните на пазаруването - за какво да внимаваме

През настоящата 2023 г. от КЗП ще проверят хотелите, неравноправните клаузи при кредитиране, мобилни оператори.

Повече вижте във видеото.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg