В студиото на “Фокус" изпълнителният директор на "Активни потребители“ Богомил Николов посочи, че когато купуват по-скъпа стока, на хората им грабва окото по-ниската продажна цена, но не си правят сметката, че евтиното ще им излезе по-скъпо във времето. Това е така, заради крайната калкулация, която ще получат при употребата на стоката.
„Направихме една такава практическа сметка, сравнихме един климатик, който е буквално най-евтиният – 750 лева струваше, с един, който е високо качество и доста по-висока цена – от 2000 лева", разясни Николов. В крайна сметка излиза, че както често се получава, евтиното излиза по- скъпо. Експертът направи сравнение с покупката на автомобил - и кола, както и климатик, не купуваме всеки ден. "В първия момент си казваш, че ти е скъпо, че ти нямаш толкова пари", каза експертът.
“Цената се изравнява някъде около 5-та година, защото евтиният климатик има коефициент на преобразуване около 2,5, а пък другият – около 4,5. Това означава, че с 1 киловат електрическа енергия евтиният климатик е произвел 2,5 единици топлина, а скъпият – 4,5 единици, просто защото е по-енергийно ефективен. Това е като автомобилът и разходът на гориво - съпоставката между стария "Москвич“, който гори 15 на 100, и някаква модерна кола, която гори 3 или 4 на 100. И в първия момент ти си казваш "О, не, това е много скъпо, аз нямам толкова пари“, обаче във времето всъщност ви излиза много по-евтино. И това е проверено от нашите тестове и гарантирано.
И искаме да научим хората стъпка по стъпка, разбира се, сега с климатиците, след това с други устройства, да ги научим, когато взимат решение за покупка за нещо по-скъпо, не за ежедневна покупка, да правят калкулация на разходите за общия срок на ползване на продукта. Т.е. един автомобил днес като го погледнете в магазина, неговата цена, той не струва 5000 или 50 000 лева. Той ще ви струва тази цена плюс всички разходи за времето, за което ще го ползвате – пет години или 10 години. И тъй като повечето от тези разходи са известни, вие може да си ги натрупате и да си ги сметнете и в крайна сметка, като теглите чертата, ще видите, че много често това, което е най-евтино, най-бюджетно и най-привлекателно на първи поглед, всъщност въобще не е така", констатира Богомил Николов.
И това е първото, което “Активни потребители" иска да изпрати като послание. След това е изгодата от самото участие в колективната покупка.
istock
Лош монтаж на климатика - кого да търсим за помощ при казус с търговеца
“Догодина ще продължим с други", обеща изпълнителният директор на “Активни потребители". Но просто сега стартирахме. Даваме си много добре сметка, че ако бяхме започнали с мобилни телефони или с таблети или някаква по-масова, популярна стока, вероятно щеше да има повече желаещи и по-голям интерес, но ние стартирахме с това, защото ние го замисляме още от доста отдавна – самата организация е бавна, когато беше пикът на енергийната криза, и казахме, че наша отговорност е ние да помогнем по някакъв начин на хората да се справят с високите цени и с трудностите. И затова започнахме с климатици.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1