„Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми”, разясни още обществения защитник.
Колекторите ще влизат в домовете ни законно
Тя поясни, че е изпратила препоръка към „Топлофикация – София” информацията във фактурите да бъде ясна, разбираема и неподвеждаща.
„Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате”, допълни обществения защитник.
Според нея, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите.
Най-много се оплакваме от ВиК операторите
„Директорът на дружеството ми каза, че винаги е било така и е заложено в общите условия”, изясни Ковачева.
Тя информира, че е изпратила 150 жалби на граждани до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени.
„Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат”, добави Ковачева.
Тя допълни, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация – София” е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
„Не знам как „Топлофикация” се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от „Топлофикация”, посочи още Ковачева.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2