„Този подход прилича на много добре премислена схема, която се очаква да сработи. Най-вероятно става дума за неправомерно обработване на лични данни. А потенциалните жертви са активно пазаруващи в интернет, които очакват пратки и е по-малко вероятно да се усъмнят при получаването на известие за доставка.“ Това коментира пред БНР създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова по повод сигнал на потърпевш от измамата, който е платил близо 100 лв. за стока, която не е поръчвал.
Внимание: Могат да ви източат картата с фалшив имейл от банка
„Миналата седмица поръчах доста неща по интернет. В понеделник пристигна куриерът на служебния ми адрес, каза: „Нямате включен „Преглед“, но на пакета бяха моите имена. Мой адрес и мой телефон. Платих и веднага отворих пакета. Имаше една детска фланелка от безобразен материал. На секундата върнах обаждане към куриера, но той каза, че нищо не може да направи, парите са преведени. Добави също съвет да търся полицията. Подадох жалба в Икономическа полиция към ОДП-Варна.“ – гласи сигналът.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
1