От 17 февруари всички електронни услуги на Националната агенция за приходите (НАП) няма да бъдат достъпни за потребители с операционна система Windows XP и стари версии на браузери, припомнят от приходната агенция.

Потребителите на Windows 7, чиято поддръжка вече спря от производителя, би трябвало да имат достъп, но от приходната агенция не гарантират в кой момент порталът вече няма да бъде достъпен поради спиране на актуализациите на софтуера от Microsoft.

Отложиха делото за хакерската атака срещу НАП

Промяната се прави с цел гарантиране на сигурността на обмяната на данни.

За да използвате електронните услуги, които НАП предоставя след 17.02.2020 г., са Ви необходими:

- Персонален компютър с инсталирана операционна система, която е в поддръжка от производителя, с коректно инсталиран софтуер за работа с електронен подпис - Windows 8; 8.1(преустановена стандартна поддръжка на 9 януари 2018 г. с налична разширена поддръжка до 10 януари 2023 г.); 10 (32bit и 64bit), Linux (32bit и 64bit) или OSX (64bit);

НАП пусна приложение за индивидуална проверка на изтеклите лични данни

- Web браузър : Internet Explorer/Edge, Google Chrome или Mozilla Firefox в актуални версии, поддържащи TLS 1.2;

- Java, версия 8.х.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg