Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
В началото на пандемията това бяха опитите да се вдигат напълно изкуствено цените на стоките от първа необходимост - личните предпазни средства, дезинфектантите и т.н.
За щастие, този период премина доста бързо, може би и заради бързите действия на контролните органи, за да се стигне до последните месеци до опити на различен тип търговци, които се опитват да пласират различни продукти с посланието, че те са много ефективни и дори лекуват COVID-19, отбеляза Маргаритов.
През изминалата година в КЗП са получени много сигнали на потребители - над 20 000 на годишна база, въпреки че потреблението се сви заради пандемията. Логично се увеличаха сигналите на онлайн потребители - хора, които пазаруват предимно в интернет. Той припомни, че изключително право на потребителя е в 14-дневен срок от получаването на стоката да се откаже от покупката, да върне стоката и да получи парите си по начина, по който е платил на търговеца.
istock
Масови опити за измами в сайтове за продажби на стоки втора употреба
С отварянето на МОЛ-овете КЗП е направила над 200 проверки, за да установи дали обявените промоции и намаления са реални. Около 20 нарушения има, което показва, че се запазва общият тренд от при 10% от проверките да се откриват нарушения. Нямаше нещо иновативно, а по-скоро не бяха обявени правилно старата и новата цена, не беше ясен срокът на обявеното намаление, обясни председателят на КЗП.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0