„Споделяйки своите снимки от доброто прекарване по плажовете и своето местонаходжение, е възможно потребителят да бъде профилиран и на базата на това профилиране да започне да получава търговски съобщения и реклами, свързани със стоки и услуги, които са съвместими с това къде и как той прекарва в момента времето си.“
Това обясни пред БНР Стоил Алипиев, председател на Националната асоциация за защита на потребителите (НАЗП).
Той даде следния пример: „Ако потребител се снима от плажа, може да започне да вижда на сайтовете, които посещава, или на своя профил в социалните мрежи оферти за плажни аксесоари.
Това обаче не е следствие от лоялна политика на търговците, а в резултат на това, че са били събрани неговите лични данни и той е бил правилно профилиран.“
Алипиев обясни, че получаването от потребителя на агресивни маркетингови съобщения води до изкривяване на неговото икономическо поведение и той не може да вземе информирано решение и да направи най-добрия за себе си избор.
Внимавайте за личните си данни при електронна идентификация
Събирането на лични данни става чрез т.нар. „бисквитки“ на сайтовете. Експертът обясни, че в регламента за защита на личните данни ясно е разписано по какъв начин да бъдат структурирани тези „бисквитки“ и какви лични данни могат да се събират чрез тях.
istock
В момента НАЗП и Комисията за защита на личните данни работят върху проучване, което има за цел да установи как доставчиците на интернет услуги събират, ползват и съхраняват лични данни на потребителите при сърфиране в мрежата и спазват ли се законоустановените правила. Очаква се то да приключи до края на годината с доклад за състоянието.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0