Тя посочи, че тенденцията към по-малки опаковки на потребителските стоки продължава да се задълбочава и хората да недоволстват от това. Още повече, че когато цените на продуктите се увеличават, един от практичните съвети, които могат да бъдат дадени на клиентите, е да купуват по-големи разфасовки, за да не заплащат излишно за опаковки.
Според нея, опитите за овладяване на инфлацията с мерки като „таван на цените“, „таван на надценките“ или със създадения сайт за проследяването им са неефективни. „Още тогава, когато се появи предложението за таван на цените или на надценките, изразих моето становище, а то е, че в условията на пазарна икономика трудно могат да бъдат регулирани цените по такъв начин. Защото дори и да бъде поставен таван на цените или на надценките на определени стоки, рискуваме те да изчезнат от рафтовете и потребителите да имат възможност да избират сред по-малко на брой предложения. Когато са по-малко предложенията, се намалява конкуренцията и се създава предпоставка за изкуствено завишаване на цените.", обясни Габриела Руменова. „В държави, в които временно са били въвеждани подобни ограничения, след като те отпаднат, цените рязко скачат“, добави тя.
Зачестяват нелоялните търговски практики у нас
„Това, което за мен е интересно като основател на некомерсиална платформа, призвана да защитава правата на потребителите, е дали мобилните оператори, които в началото на тази година повишиха цените на действащите абонаментни планове на клиентите си с официално обявения от НСИ средногодишен Индекс на потребителските цени за 2022 г. - 15.3%, при отчитане на дефлация за 2023 година ще намалят цените си.“, посочи още Руменова. Тя припомни, че още през януари е поставила въпроса за наличието на неравноправна клауза в общите условия на телекомите, която прави възможно това повишение.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0