Така, при възникване на спор дали сте върнали стоката, ще имате доказателства, че сте заявили желанието си да развалите договора за продажбата и сте предприели стъпки да изпълните вашите ангажименти по процедурата. Включително ще може да се установи, че действително сте поставили пратката в съответното шкафче.
Това препоръча създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова. Повод са запитвания и сигнали от хора, които са имали затруднения в комуникацията с електронния търговец при упражняване правото на отказ от покупката.
„Ако сме избрали този съвременен начин за доставка и срещаме проблем в комуникацията с търговеца, от който сме закупили стоката, трябва да сме наясно, че проблемът идва по-скоро от самия продавач, тъй като той отказва да признае пред нас, че е получил обратно стоката и съответно – не желае да ни върне парите. Но ние имаме две линии на доказване. Едната е, че сме информирали търговеца, че желаем да върнем стоката. Другата е вече самата ни кореспонденция с куриерската фирма, за да получим кода за връщане обратно“, обясни по тя по БНР.
Онлайн магазини мамят с цената на доставката
Освен това, шкафчетата са с инсталирано видео наблюдение, което се прилага съгласно правилата на GDPR. Така ние имаме достатъчно доказателства и ако този търговец е коректен, той би следвало да ги признае.
istock
Рисковете са най-големи в т.нар. маркетплейси, платформите за безплатни обяви и в социалните мрежи. Там могат да се появят и некоректни търговци, които използват авторитета на платформата за своята дейност. Може да попаднете и на физически лица, които не носят отговорност по законодателството за защита на потребителите, каквато е вменена на търговците.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0