Няколко основни правила е нужно да спазваме, ако искаме да върнем подаръци или закупени стоки, които по някаква причина не са се оказали подходящи.
По-лесно може да се окаже връщането на вещ, поръчана по интернет, отколкото в обикновен магазин, който сте посетили.
Това разясни пред Радио София Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център към Комисията за защита на потребителите.
Правото при връщане на онлайн покупки е до 14 дни, и то от датата на доставката, докато при физически магазин, това може да стене само ако търговецът е въвел подобна практика.
Скрити уловки при пазаруване на промоция
Особеното при подаръците е, че за връщане трябва да разполагате с касовия бон.
След като направите писмена заявка за връщане - например по имейл, имате още 14 дни срок
Може да се окаже, че адресът на магазина е в чужбина, дори и сайтът да е на български език. Трябва да се внимава при транспорта стоката да не бъде счупена или компрометирана.
Освен това, ако продуктът е заплатен онлайн с банкова карта, според законодателството сумата трябва да бъде върната по същия начин.
При всички положения е добре да проучите условията, които съответният търговец е въвел за връщане или смяна на стоката.
КЗП: Подавайте сигнали, ако сте ощетени от търговци
Има и покупки, които не подлежат на връщане – такива например са специално направени и надписани подаръци, а така също бельо, епилатори и др. – от хигиенни съображения.
Ако наистина сред получените подаръци има такива, които не ви харесват, по-добрият вариант е не да го върнете, а да се опитате да го смените с друг. А защо не да го дарите някому.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1