Мобилно приложение за четири административни услуги, които предоставя Столична община, ще бъде пуснато до края на годината.

Това стана ясно на конференцията по темата дигитална София, дигитализация и умни градове, в рамките на лятното издание на "Уебит" (Webit), което се провежда в НДК в София. 

"Webit 2023" е с фокус върху трансформациите в света около нас, развитието на изкуствения интелект и технологиите и възможностите за успешно адаптиране към промените. Форумът събира изследователи, иноватори, инвеститори и лектори от над 50 страни.

Как да проверите имате ли задължения към НАП

Приложението за електронни услуги Digital Sofia ("Дигитална София") първоначално стартира с услугата за промяна на адресна регистрация по проект на Столична община в партньорство с "Евротръст технолъджис" АД. Започва пилотно в район Студентски, а днес е достъпно във всички общини в София и хиляди хора се възползват от платформата, защото е удобна, лесна и бърза, отбеляза проф. Георги Димитров, председател на УС на "Евротръст технолъджис" АД. Той добави, че почти 10 000 заявления от граждани за смяна на адресна регистрация са изпратени от началото на проекта.

istock
istock

Идеята беше този проект да се надгради, като се направи качествен скок и се събере цялата възможност хората да заявяват всички услуги, които се предоставят от общината от едно мобилно приложение, от мобилния телефон, посочи Димитров. Той обясни, че идеята да се създаде приложението "Digital Sofia" е гражданите и бизнесът изцяло дистанционно да могат да се идентифицират, да им се издава квалифициран електронен подпис директно от телефон и с него да може да се заяви всяка услуга, която е достъпна от общината, и акт от услугата да се получи директно в телефона. Това е мечтата ни, в тази посока работим, каза Димитров. 

До края на този мандат ще имаме първото 100 процента мобилно електронно гише в телефона си, каза заместник-кметът на София по дигитализация, иновации и икономическо развитие Генчо Керезов.

Това е един пример как със смелост, дързост и много работа ние можем да направим този квантов скок по отношение на това как може да обслужваме своите граждани, добави той и обясни, че четири са електронните услуги в приложението, с които ще се започне - за смяна на настоящ адрес, смяна на постоянен адрес, проверка на местни данъци и такси, и плащане на местни данъци и такси, и това ще бъде готово до края на годината.

Това са малко на брой, но много важни услуги за софиянци, но по-важното е, че цялата инфраструктура, която стои зад такова приложение, се изгражда, каза той. Надявам се, че ще имаме приемственост по тази тема и вече от следващата година всички други услуги много лесно, бързо и удобно ще могат да се надграждат в него, каза Керезов. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg