Основателката на стартъпа Sentryc от Берлин, заедно с нейния съосновател Хендрик Шулер, са разработили специален софтуер, който автоматично открива плагиатство в интернет - според нейното собствено изявление с честота на познаване от над 94 процента.
От името на модни марки, производители на бижута и производители на строителни материали или инструменти тя претърсва най-важните интернет пазари за фалшиви продукти.
Правителствата в ЕС губят общо до 29,3 млрд. лева годишно поради наличието на пазара на фалшифицирани стоки чрез намалени преки и косвени данъци, както и поради неплатени вноски за социално осигуряване от страна на незаконни производители. Това показват данни от нов доклад, публикуван от Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (СЕСИС/EUIPO).
Българската държава губи най-малко 490 милиона лева годишно заради фалшифициране. На толкова се равняват икономическите и социални щети, причинени от фалшифицирани стоки, само в четири сектора у нас - фармацевтични продукти, козметика и продукти за лична хигиена, вино и спиртни напитки, както и играчки и игри.
СЕСИС
При козметичните продукти за лична хигиена България е загубила 157 милиона лева заради фалшификати през миналата година, при вино и спиртни напитки - 80 милиона лева.
Относно играчките и игрите - загубите на страната ни от фалшиви стоки тук възлизат на 46 милиона лева, а за ЕС-28 - 2 милиарда лева.
Анализът на СЕСИС показва, че регистрираните опасни фалшифицирани стоки са били оценени като представляващи сериозен риск за потребителите. Повечето от тези стоки са предназначени за деца и са или детски играчки и изделия, или детско облекло.
istock
Освен това, според оценката на СЕСИС, поради фалшифициране всяка година в ЕС се губят до 37,1 млрд. лева от продажби в сектора на козметичните продукти и продуктите за лична хигиена, сектора на вината и спиртните напитки, фармацевтичния сектор и сектора на детските играчки и игрите.
Гръцки митничари спипаха ментета за България
Фалшифицираните стоки не се подлагат на същите строги проверки като оригиналните стоки, за да се гарантира, че са безопасни за консумация или употреба от хората.
Загубата от продажби на козметични продукти и продукти за лична хигиена са нараснали с повече от 5 млрд. лева от публикуването на последния подобен анализ от СЕСИС през 2019 г., което е най-голямото увеличение в проучваните сектори.
istock
Изпълнителният директор на СЕСИС Кристиан Аршамбо заяви: „Фалшифицирането не е престъпление без жертви. Фалшивите продукти отнемат от продажбите на законния бизнес и лишават правителствата от крайно необходими приходи.
БГНЕС
За пълното преодоляване на този проблем са необходими съгласувани международни действия на всички равнища.“
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
3