"В ситуацията с цените на мобилните услуги мога да кажа, че операторите ни предлагат индивидуални договори, в които има общи условия, които биват утвърдени от Комисията за защита на потребителите. Когато има неравноправни клаузи в тези договори, Комисията има право да не допусне те да влязат в употреба. В случая никой не оспорва правото на телекомуникационните компании да покачват цените. Това го пише в общите условия, като веднъж годишно това е правомерно.
Няма да вдигат цените на мобилните услуги
Неправомерно е да се иска такова повишение да бъде спрямо инфлационния индекс за две години. Другото неправомерно е, че не се дава възможност на потребителя да предоговори договора си", счита Майорски.
"Ако има увеличение на цените на мобилните услуги, трябва да е с инфлационния индекс само за една година. Затова и поискахме оставка на Комисията за защита на потребителите. Защото не трябва да бъдат допускани такива клаузи в общите правила на компаниите. Освен това според нас КЗП не разполага с капацитет да отговарят на жалбите на хората, не като брой хора, а като липса на организация.
А въпроса с общите правила на компаниите касае всички, не само мобилните оператори, които ни предоставят комунални услуги", заяви още пред БНР Пейо Майорски.
Проверяват телекомите за вдигане на таксите
Според Майорски, това касае и ролята на КЕВР във връзка с цените на тока, парното и водата.
"В този орган най-вероятно трябва да има някаква промяна. Новото правителство трябва да анализира какъв е проблемът и той да бъде отсранен. И КЕВР да заработи в полза на всички страни", посочи още Майорски.
По думите му Мораториумът е добра стъпка, докато управляващите създадът необходимата среда и видят къде точно е проблемът, но в крайна сметка ние като потребители ще си платим цената на този мораториум.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0