Броят на жалбите остава висок и през тази година, каза Соня Спасова. През миналата година броят на жалбите, свързани с пътувания нарасна двойно спрямо 2021 година. През първите 5 месеца на тази година честотата на оплакванията на хората, които пътуват са колкото за цялата 2021-ва година.
Жалбите са свързани със закъснели, отменени полети, както и с проблеми, свързани със загубен, забавен или счупен багаж. Причината е, че в момента много повече хора пътуват, коментира Соня Спасова.
Увеличава се и времето, в което Авиокомпаниите отговарят на оплакванията. „Преди 2 или 3 години срокът за отговор към пътниците беше седмица или две. В последно време отчитаме, че става въпрос за около месец, дори малко повече. В регламент 261 няма изричен срок. Практиката, която се е установила през годините, е че срокът трябва да бъде около 6 седмици“, обясни експертът.
Oтменен полет - какви са правата ни на пътници
Жалбите, които се отнасят до настаняването са свързани с несъответствия в условията или в цените, както и с проблеми свързани с връщането на суми, заплатени от потребителите, каза още Соня Спасова.
iStock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0