Предложена реформа в европейските регулации за въздушен транспорт може значително да ограничи правата на пътниците при закъснение на полети.
Според Европейската организация на потребителите (BEUC), 85% от пътниците може да загубят правото си на обезщетение, ако се приемат обсъжданите в момента промени.
Новите предложения, които се разглеждат от Европейската комисия, предвиждат удължаване на прага за компенсация от настоящите три часа до пет, девет или дори дванадесет часа – в зависимост от разстоянието на полета. Това, според експерти от BEUC, ще направи обезщетенията почти недостижими за огромна част от пътниците.
Могат ли да ни откажат да се качим в самолета
Съществуващият регламент от 2004 година дава право на обезщетение между 250 и 600 евро при закъснение от поне три часа. Обхваща всички полети от и до ЕС, ако са извършени от европейска авиокомпания. Извънредни обстоятелства като природни бедствия или стачки не се покриват от правилата.

Докато потребителските организации настояват за запазване на сегашните права и дори разширяването им, авиокомпаниите – чрез асоциацията A4E – подкрепят старо предложение на ЕК от 2013 г. Те го смятат за балансирано и даващо им нужната гъвкавост за управление на непредвидени ситуации.
Авиокомпании опитват да ограничат правата на пътниците
Платформите за резервации също са обект на критики, тъй като не са обхванати от сегашните регулации, въпреки ролята им в процеса на закупуване на билети.
Полша, настоящ ротационен председател на ЕС, се ангажира да ускори преговорите до юни. Засега те се водят на техническо ниво, като политическо решение тепърва предстои.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase