Тази промяна се предлага да залегне в План за действие за внедряване на епизоди от живота „Раждане на дете", „Преместване в рамките на страната", „Стартиране на бизнес", „Наемане на служител" и „Закриване на бизнес", качени за обществено обсъждане.
Целта е да се подобрят административните процедури за петте епизода, по отношение на необходимите индивидуални стъпки, които извървява потребителят на услуги, документите, които трябва да бъдат представени при тяхното заявяване, времето за заявяване и срокът за предоставяне на услугата, разходите, вътрешните процеси, координацията между институциите и др.
Сега заявлението за промяна на пощенска станция, чрез която се отпускат пенсии при смяна на постоянен адрес, може да бъде подадено само в Териториалното поделение на НОИ, но не и в пощенска станция. В пощенска станция може да се заяви само, ако промяната е временна.
Друго предложение предвижда заявленията за промяна на пощенска станция да се обработват във всяко едно ТП на НОИ и да не се създават хартиени пенсионни досиета в териториалните поделения. Сега заявлението за промяна на пощенска станция, през която се отпускат пенсии при смяна на постоянен адрес, може да бъде подадена само в ТП на НОИ.
istock
Ще продължи ли добавката от 120 лв. за пенсионерите
Б) Да не се създават хартиени досиета по ТП на НОИ, а да се централизира хартиеният архив. И двата варианта могат да се случат, след дигитализирането на пенсионните досиета в НОИ.
За да се случат тези промени са нужни нормативни промени, уточняват в плана.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0