Според резултатите от проучване, проведено от Colliers сред респонденти от България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, лакомствата са сред най-популярните празнични подаръци, а 27% от тях декларират, че това е изборът им за коледен подарък.

В България сладкарските изделия се купуват от 47% от анкетираните, в Румъния - от 45%, а в Чехия и Словакия това е избор съответно на едва 3% и 13% от анкетираните.

Доминика Йедрак, Директор пазарни проучвания в Полша и ЦИЕ, споделя: "Изненадващо се появи интересна зависимост между средните температури и консумацията на захар. Като цяло по-студеният климат изглежда корелира с по-висока консумация на захарни изделия. 

Ако се вгледаме в специфичната категория бонбони в рамките на кошницата на хармонизирания индекс на потребителските цени (ХИПЦ), ще открием още по-силна връзка между температурите и размера на подкатегорията на сладкарските изделия.  Швеция и Дания са водещи тук, а Естония, Чехия и Литва допълват първата петица.

Колко ще похарчим за подаръци тази година

В последните три държави сладките продукти съставляват приблизително 0,6% от общата потребителска кошница, което е повече от два пъти повече от средното за ЕС. Полша и Словакия също показват значително по-високи от средните стойности, докато Унгария и Латвия се движат около средната стойност".

istock
istock

"Въпреки че повечето магазини за сладкиши се намират в шопинг центрове, популярна дестинация са главните търговски улици. Търговците не се фокусират само върху една локация. Например Candy Pop - базирана в Литва, действаща в Естония, Литва, Латвия и Полша, има магазини предимно в търговски центрове, но и на избрани централни улици (Рига). Sweet Factory Store (Полша) предпочитат главни търговски улици“, казва Войчех Войтович, анализатор пазарни проучвания, Colliers, Полша.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg