Това каза за БГНЕС председателят на асоциацията „Активни потребители” Богомил Николов по повод голямото пазаруване в края на ноември, познато като Черен петък.
“Най-често може да ги срещнете при различни храни или хранителни добавки, но също така напоследък излязоха UV бактерицидните лампи, различни душове или изтривалки, които претендират, че предпазват от вируси и бактерии. Трябва да сме изключително предпазливи към този тип реклама”, алармира Николов и добави, че потребителите трябва да внимават с фалшивите и подвеждащи намаления, които съществуват от години и се прилагат от някои търговци.
Той коментира, че има два типа потребители – такива, които правят проучване на пазара и такива, които правят импулсивни покупки, без проучване. Според него именно те най-често стават обект на измама.
istock
„Тенденцията е все по-добра. Отстъпките стават все по-съществени и по-важното за нас – все по-продължителни. Започна се от един единствен ден в годината, след това започнаха да се рекламират „черни уикенди“. Постепенно това ще се превърне в „черен месец“, защото такава е практиката в САЩ, откъдето е възникнало.
Черният петък е началото на сезона на намаленията и това е много хубаво за нас, защото когато потребителят знае, че намалението е само в един ден, той много по-лесно може да бъде подведен, той няма време да сравнява и проучва и бърза да вземе първата оферта, за да не изпусне шанса.
istock
Какво ще си купим на Черния петък
„Най-полезното за потребителя винаги е сравнението на повече оферти, повече търговци. Така имаме най-добър шанс да намерим добрата оферта, а не „доброто намаление““, коментира Николов и призова хората да ги търсят преди да имат проблеми, защото „Активни потребители” не са санкциониращ орган, а често биват търсени за подобни казуси.
Николов обърна сериозно внимание и на факта, че потребителите могат да върнат стока в 14-дневен срок само, ако тя е закупена онлайн, но това правило не важи, ако стоката е взета от физически търговски обект.
istock
Първата стъпка е ремонт или замяна“, поясни той и уточни, че това важи и при мобилните оператори и съветва хората да пазаруват от тях чрез сайтовете им, за да могат при неудовлетвореност да се възползват от възможността да развалят договора в 14-дневен срок.
Николов изрази надежда и търговците да въведат тази възможност без това да им се вменява със закон, защото това ще привлече повече клиенти и ще им даде спокойствие, което пък ще доведе и до повишаването на оборотите на търговските обекти.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0