При проверка тип „таен клиент“ е установено, че фирма за куриерски услуги начислява неправомерно такса „коронавриус“.

Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНР.

Само по себе си това е нелоялна търговска практика, тъй като клиентът го разбира, едва когато трябва да заплати начислената сума, коментира Маргаритов.

Сега се проверява подобен казус с „такса наложен платеж“ в електронен магазин, посочи той.

От началото на извънредното положение Комисията за защита на потребителите е извършила над 1 000 тематични проверки – сред тях са както за предлагането на лични предпазни средства и дезинфектанти, така и за продажба лекарства по интернет, отпускани по лекарско предписание.

Голям дял в настоящата ситуация на изолация заема онлайн поръчването на храна, както от ресторантите, така и като директна доставка от магазини на хранителни продукти за вкъщи, отбеляза Маргаритов.

Димитър Маргаритов

Въпреки ограниченията да се връща храна по подобие на останалите продуктови групи, има предвидени механизми за защита на потребителите, подчерта той.

Бум на измами, свързани с коронавируса

Когато говорим за срокове на годност, за етикет и съответно съдържание и проблеми, които са свързани с тази информация, то тогава потребителите имат своите права в пълен обем и трябва да реагират веднага, имат възможност да предоставят обратно тази стока, съответно да сигнализират нас и Българската агенция по безопасност на храните.“, допълни той.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg