Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНР.
Само по себе си това е нелоялна търговска практика, тъй като клиентът го разбира, едва когато трябва да заплати начислената сума, коментира Маргаритов.
Сега се проверява подобен казус с „такса наложен платеж“ в електронен магазин, посочи той.
От началото на извънредното положение Комисията за защита на потребителите е извършила над 1 000 тематични проверки – сред тях са както за предлагането на лични предпазни средства и дезинфектанти, така и за продажба лекарства по интернет, отпускани по лекарско предписание.
Голям дял в настоящата ситуация на изолация заема онлайн поръчването на храна, както от ресторантите, така и като директна доставка от магазини на хранителни продукти за вкъщи, отбеляза Маргаритов.
Бум на измами, свързани с коронавируса
„Когато говорим за срокове на годност, за етикет и съответно съдържание и проблеми, които са свързани с тази информация, то тогава потребителите имат своите права в пълен обем и трябва да реагират веднага, имат възможност да предоставят обратно тази стока, съответно да сигнализират нас и Българската агенция по безопасност на храните.“, допълни той.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0