При проверки, извършени в различни региони на страната, инспекторите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) продължават да констатират разминаване между обявените цени на етикети и брошури и цените, заплащани от потребителите на касите. Това съобщиха от Комисията.
В единия от проверените обекти клиент е бил таксуван със значително по-висока цена за кашкавал от обявената на етикета, като впоследствие му е отказано възстановяване на разликата в цената. В същия обект са открити и други продукти, рекламирани с намаления, при които на касата е маркирана по-високата стара цена.
В друг проверен обект са констатирани сходни нарушения - продукти, рекламирани в брошура с намалени цени, всъщност са били маркирани на касата на по-високи цени, отколкото е обявено в рекламните материали, посочват като конкретни примери от КЗП и припомнят, че търговците са длъжни да предоставят точна и ясна информация за цените на стоките.
Колко ще ни струва пазарът за празниците
В рамките на съвместна проверка между КЗП, Областната дирекция по безопасност на храните - Русе и Националната агенция за приходите (НАП) бяха установени случаи на подвеждаща информация, свързана с произхода на хранителни продукти, предлагани в търговски обект на територията на крайдунавския бряг.
При проверката контролните органи констатираха, че на щанд в търговска зала се предлагат зеленчуци - чесън, бяло зеле и червено зеле с обозначен произход "България", но след изискване и анализ на съпътстващите доставни документи и сертификати за произход, се установи, че въпросните продукти са с произход от Испания и Република Северна Македония.

Посочването на невярна информация относно произхода на хранителните продукти представлява нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите. Географският произход е съществен фактор при потребителския избор, особено когато се отнася до храни. Подобни действия могат да доведат потребителя до вземане на решение за покупка, което не би направил, ако беше предоставена точна и вярна информация, отбелязват от КЗП.
Лек ръст на потребителските цени през март
Комисията продължава да извършва изключително засилен контрол на търговските обекти. При констатиране на нарушения се прилагат най-строгите възможни санкции. Бъдете особено внимателни при пазаруването около празниците и не се колебайте да подадете сигнал, когато видите, че правата ви на потребител са нарушени, съветват от КЗП.
През февруари Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), Националната агенция за приходите (НАП) и КЗП започнаха проверки в магазините във връзка с мерките, предприети от правителството за скъсяване на веригата на доставките и елиминиране на нелоялните практики при хранителните стоки.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase