Игнат Арсенов, директор в Комисията за защита на потребителите, заяви по време на дискусия в УНСС, че безопасността на стоките е отговорност на търговците.

Той подчерта, че преди покупка потребителите трябва да проверяват за етикет и информация на български език, което често липсва при онлайн пазаруване. Липсата на инструкции или етикет на български е знак за възможна опасност.

КЗП предупреждава: Бум на измамни онлайн магазини

Арсенов посочи, че безопасността на стоките е критично важна, защото тя предпазва потребителите от рискове за здравето и живота, а за търговците може да предотврати финансови загуби и санкции.

Той също така спомена, че много фирми разполагат с отдели за сертифициране и провеждат периодични проверки на продуктите, за да осигурят съответствие с европейските стандарти за безопасност.

istock
istock


"Ако една компания предлага на пазара продукти, които не са безопасни, това може да се отрази на финансовото й състояние, защото цялата партида от стоката, която не е безопасна, се изтегля от пазара. Освен това държавните органи налагат санкции, а ако има пострадали потребители, те могат да заведат дела срещу търговеца", каза той и подчерта, че именно заради това компаниите са отговорни да гарантират безопасността на стоките.

Безопасност при пазаруване: Как да избегнем трикове и подвеждащи оферти на търговците

Той подчерта, че няма специални изисквания за всяка отделна стока, но всички продукти трябва да отговарят на критериите за обща безопасност съгласно законодателството на Европейския съюз. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase