Изследването е базирано на статистическите данни от повече от 88 300 трансакции месечно, направени с активните кредитни карти, издадени от банката и обхваща периода януари-юни 2020 г.
Според данните, най-често българите са използвали кредитните си карти в хранителни магазини и специализирани магазини за алкохол и цигари - 41,5% от трансакциите. На втора позиция е покупката на стоки и услуги за забавление като билети за театър или кино, увеселителни паркове, игри и други /12,7%/.
Трето място държат специализираните магазини – за облекла, козметика, стоки „Направи си сам“, бяла и черна техника, ИТ продукти /10,7% /. Четвъртата най-честа причина за използване на кредитни карти е в бензиностанции /7,6%/.
istock
Източват ни картата, докато пазаруваме онлайн
В България онлайн пазаруването става все по-популярно. Това се доказва от факта, че в периода януари-юни 2020 г. делът на онлайн трансакциите с кредитни карти е 34%. За сравнение, през втората половина на 2019 година, той беше 29%. Средната стойност на онлайн плащанията е 56 лева, което е по-високо в сравнение с предходното полугодие, когато беше 49 лева.
istock
В чужбина основното ползване е в Европа, а топ 5 на държавите са Германия, Великобритания, Франция, Турция и Гърция.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1