53% от хората ще разчитат на намаленията по време на Кибер понеделника, докато едва 44% - на промоциите на Черния петък тази година.

Това показва проучване на Deloitte. Денят се пада след Черния петък, известен с големите разпродажби.

Консултантската компания е анкетирала онлайн 41 010 потребители между 6 и 13 септември за целите на проучването.

Според проучване на Deloitte 70% от потребителите на смартфони ще пазаруват през мобилните си устройства, което допринася за успеха на Кибер понеделника

Триковете на търговците при онлайн пазаруването - как да ги избегнем
 
Според експерти тази година с нарастването на популярността на онлайн пазаруването Кибер понеделникът се очаква да надмине Черния петък по популярност.

istock
istock

Потребителите от поколението Z ще се възползват в най-голяма степен от предложенията по врема на Кибер понеделника - 65% от тях, според проучването.
 
Общо 61% от потребителите от поколението Y също ще пазаруват тогава, следвани от  49% от потребителите от поколението X, 47% от поколението на т. нар. бейби бумъри и 44% от по-възрастните хора.
 
За сравнение, Черният петък вълнува 58% от поколението Z, 54% от поколението Y, 39% от поколението X, 37% от поколението на  бейби бумърите и 34% от останалите от възрастовата група 65-70+.
 
В САЩ похарчиха 7,9 млрд. долара за онлайн покупки в Деня на благодарността и Черния петък
 
През септември Deloitte заявява, че очаква продажбите на дребно през 2019 г. да се увеличат с 4,5% до 5%, надхвърляйки 1,1 трилиона долара.
 
Deloitte също така прогнозира дигиталните продажби на търговците на дребно да бъдат стабилни, като ще възлязат на между 144 млрд. и 149 млрд. долара.

istock
istock

Очаква се продажбите при електронната търговия да нараснат  между 14% и 18%, което би било по-добър резултат от ръста от 11,2% през 2018 г.

Какви права имаме при пазаруване по време на екскурзия в ЕС

В друго проучване Deloitte заявява, че се очаква купувачите да изразходват средно по 1 496 долара на домакинство през този празничен сезон.

По-голямата част от тези разходи, или 596 долара, потребителите са склонни да дадат за преживявания като пътувания или вечеря навън.

Това отбелязва леко понижение в осреднената сума от 611 долара на домакинство, които са похарчени за преживявания през 2018 г.
 
Deloitte установява, че потребителите  като цяло очакват да изразходват  59% от своя бюджет за преживявания през 2019 г онлайн, а 36% ще го похарчат във физически магазини.


За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg