В сравнение с изминалите 4 години по всяка вероятност тази година ще бъде "най-богатата" Коледа за българите, използващи интернет, показва проучване на сайт за сравняване на цените.
През 2019 г. планираме подаръци средно за 10 души, като същевременно и бюджетът достига 5-годишен връх.
В сравнение с 330 лв. през 2018 г., тази година планираме средно да похарчим по 351 лева, което надхвърля със 150 лева същата тази сума отпреди четири години.
Хората, за които ще купуваме подаръци, са главно от широкия семеен кръг, а също и приятели.
Покупка на подаръци за колеги не се предвижда.
Триковете на търговците при онлайн пазаруването - как да ги избегнем
Наред със събирането на информация, значителна част от пазаруването вече става по интернет: 71% от българите потребители на интернет тази година планират да направят поръчка от уеб магазин в страната, като 17% не изключват и поръчка от чужбина.
Средно планираните средства за интернет покупки са 99 лева.
От сайтове в чужбина поръчват най-вече мъжете, а в моловете пазаруват с удоволствие жените, младежите и пенсионерите.
Ранното пазаруване на подаръци – още от октомври - са характерни за едва 13% oт потребителите на интернет, а други 12% са склонни да отлагат покупките до последния момент.
Това важи най-вече за купувачите под 30 години и за мъжете. Те дотолкова отлагат покупките за последните дни, че в крайна сметка набавят подаръците по традиционен начин, например посещавайки моловете.
Голяма част от респондентите изчакват акциите с намаления, като най-популярен е Черният петък (33%).
В сравнение с тях мъжете предпочитат да набавят подаръците едновременно наведнъж, съсредоточено около даден период или акция.
Поради тази причина при тях Черният петък е важно събитие, което е популярно при 36% от мъжете и 30% от жените.
Изборът на подходящ коледен подарък никога не е лесна задача. Наред с етикета с цената от година на година все по-важни стават и следните съображения: най-много хора (52%) вземат решение на база цена-потребителска стойност, като междувременно постоянно следят движението на цените на избрания подарък и се стремят да уловят най-подходящата акция.
1. дрехи (48%)
2. козметика и стоки за поддържане на красотата (37%)
3. играчки (36%)
4. мобилни телефони, таблети и други видове техника (34%)
При жените в гореспоменатата класация от предпочитания влизат и обувките, а при мъжете водещо място печели и развлекателната електроника.
По време на намаленията на Черния петък пазаруваме най-вече за себе си.
И през тази година 33% от потребителите на интернет разчитат на намаленията по време на Черния петък за набавяне на подаръци, надявайки се на добри оферти и на широк асортимент.
За какво трябва да се внимават възрастни хора при покупки на промоция
През ноември, заедно с покупките на козметика за собствено ползване, много потребители планират и закупуване на електроника за развлечение (38%), компютърна техника (30%), а също така и на едра битова техника (24%).
След като приключат със собствените си покупки, много хора разглеждат офертите като търсят идеи за коледни подаръци, но изчакват за покупките до заплата в началото на декември.
Мъжете изчакват ценовите акции на конкретни стоки, докато жените импровизират по-свободно, и предпочитат да разгледат какво могат да купят с голямо намаление.
Разкодирай личните си финанси с Pariteni.bg. Каним те да участваш в конкурс за 50% стипендия, предоставена от Pariteni.bg, за работилница „Лични финанси: как да инвестираме по-добре“ на The Business Institutе. За целта трябва само да попълниш формуляр за кандидатстване до 22.11.2019.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1