Малко над една четвърт (26%) харчат от 51 до 100 лв. и 11% само до 20 лв. Три четвърти (76%) от хората на възраст над 54 години не отделят повече от 50 лв. Над половината (51%) от най-младите между 15 и 34 г. харчат повече от 51 лв. при покупка на хранителни стоки.
8 от 10 българи се интересуват от страната на произход на хранителните продукти, но само 28% се интересуват от нея за всички продукти. 30% от анкетираните казват, че се интересуват от страната на произход за повечето продукти, а една четвърт - само за някои. Останалите (17%) изобщо не се интересуват от страната на произход - и това са предимно най-младите възрастови групи.
95% от респондентите на възраст над 54 години вземат под внимание страната на произход поне за някои продукти. 89% от тези, които се интересуват от страната на произход на хранителните продукти, предпочитат продуктите да са български. Втората най-предпочитано място на произход (26%) са страните членки на Европейския съюз. 15% предпочитат продукти от Гърция.
Най-предпочитаното място за пазаруване на хранителни стоки е супермаркетът (68%). Той е най-популярен сред най-възрастните респонденти (73%). За 23% любимото място за пазаруване е малкият магазин за хранителни стоки, но само 14% от хората над 54 години го предпочитат (за разлика от по-младите респонденти: 29% от хората на възраст 35-44 години и 28% от тези между 45 и 54 години предпочитат да пазаруват в малък магазин за хранителни стоки).
Други места за пазаруване на хранителни стоки, като специализирани магазини, пазари или фермерски пазари, са предпочитани само от минимален брой хора.
istock
С колко още ще поскъпнат храните до края на годината
Цените, разпродажбите и отстъпките са основният решаващ фактор - 66% от българите ги вземат предвид, когато избират да купуват от физически магазин. Големият избор е важен за 60% от българите, като най-много са тези на възраст от 45 до 54 години (71%). 54% вземат предвид близостта – предимно мъжете (60% спрямо 49% жени) и хората от големите градове и София.
Също така, колкото по-възрастни са анкетираните, толкова по-важна за тях е близостта. Качеството и свежестта на хранителните стоки също са важни за 54% от хората. За 42% от анкетираните решаващият фактор е дали познават добре магазина.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0