След нас на опашката в ЕС са Румъния и Хърватия – с едва 2% дял на разходите за хранене навън.
Българите изпреварват, макар и само с процент германците, поляците и жителите на Люксембург.
Това показва един от последните доклади на Colliers, който проучва категория „Храни и напитки“ в регион ЕМЕА (Европа, Близък изток и Африка).
Сред изводите в него е, че в процентно отношение, в сравнение с другите националности в разглеждания регион, испанците харчат най-много за ресторанти и заведения – 15%.
Делът на британците е наполовина на техния, а на германците е само 3%.
С колко на месец разполагат бедните сърби
Въпреки че Франция се приема за страна, в която посещението на кафенета е част от културата, а всяко населено място си има поне едно местно заведение, разходите за хранене навън са малко под 5% - една трета от това, което харчат испанците.
istock
Унгария и Чехия са на последните места от държавите от ЦИЕ в този аспект със съответно 8% и 6%.
В отговор на растящия „апетит“ към хранене навън се появяват все повече нови заведения. Те привличат хората от кухнята към ресторантите - от такива със звезди Мишлен до стрийт фууд барове.
Етиен ван Унен от Colliers коментира: „Категория „Храни и напитки“ може да допринесе значително за привлекателността на дадена търговска локация, но все пак тя трябва да отговаря точно на нуждите на целевите клиенти и да предлага правилния за тях микс от наематели.
Създаването на среда, която е устойчива във времето е задължително, за да се адресират променящите се вкусове и нагласи на потребителите.
В този смисъл, категория „Храни и напитки“ има съществен принос към шопинг средата, но търговският микс следва да бъде допълнен и с разнообразни възможности за забавление и прекарване на свободното време.“
Деймиън Харингтън, директор проучвания, допълва: „В Обединеното кралство търговските центрове с кина обикновено постигат 20% по-високи наеми благодарение на търговците в категория „Храни и напитки“.
Вече е тенденция шопинг моловете да адаптират търговския си микс спрямо променящото се поведение на потребителите.
В Uxbridge в Обединеното кралство площите, овакантени от Debenhams, са трансформирани в заведения за хранене.
В следствие на това средният наем на освободеното пространство е нараснал с 300%.
istock
Все повече концепциите са ориентирани към кауза и начин на мислене, а не към вид кухня. Едно от явленията е нарастващото влияние на веганството и устойчивостта на хранителната верига.
Доходите ни растат по-бързо от сметките
Ако собствениците на шопинг центрове искат да постигнат по-добри наеми и човекопоток, трябва да бъдат подготвени за чести промени в търговския си микс.
Времената, в които беше достатъчно просто да предложиш някакво място, от което хората да си купят пица или бургер, отдавна отминаха.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1