Минават години, сменят се собственици и мениджъри, предлагат се нови продукти и уникални устройства, а оплакванията на активните потребители от цялата страна от методите на работа и практиките на нашите телекоми не секват.
В анализите на жалбите на потребители те задържат устойчиво първото място.
С какво се сблъскват потърпевшите граждани?
Първо, преди сключване на договор от телекомуникационния оператор се премълчава, скрива или се съобщава неясно информацията при какви условия един срочен договор може да се превърне в безсрочен.
Какво да направя, ако сметката ми за мобилен телефон е неправилна
Поради липсата на пълна информация относно стандартните тарифни условия за отделните услуги, на потребителя се дава предварителен достъп само до промоционални тарифни планове за т.н. промоционален период (най-често 2 год.).
istock
Второ, на електронните сайтове на мобилните оператори е абсолютно невъзможно да се открие ценова листа, различна от промоционалните оферти.
Потребителят е затруднен да получи предварителна информация на място, в офиса на операторите, или да открие в сайтовете им данни относно стандартните цени на отделните услуги.
Фокусът както в сайтовете, така и при среща със служител на съответен оператор е само върху промоционалните пакети.
Така потребителят е лишен от възможността да вземе информирано решение и практически е принуден да сключи нов срочен договор, който в общия случай е на по-висока стойност от предходния договор.
istock
Така тези потребители са принудени да сключват договори за услуги, които никога не биха ползвали.
Но и нещо повече - при сключване на договор служителят на телекома дописва НЕпоискани от клиента услуги, за които той разбира едва когато започнат да идват по-високи от договорените месечни такси.
Скъпият роуминг се завръща при Brexit без сделка
Четвърто, преди изтичане на договор с едногодишен или двугодишен срок потребителят е „заливан” по различни канали – по телефона или в офис, с предложения за пореден промоционален пакет от услуги, като принципът е цената на пакета да е по-висока от тази, която до момента потребителят е плащал.
Получава се една спирала, като потребителят е принуден на всяка 1-2 години да подписва нов договор при все по-неблагоприятни условия за него – плаща все по-висока цена, а обхватът на услугите, които обективно ползва, може незначително да се разшири или изобщо не се разширява.
istock
Затова потребителят подписва набързо Общите условия, като сам „си слага главата в торбата“ и дава основание на телекома при бъдещи спорове да се позовава, че той се е запознал и подписал Общите условия на компанията.
Експертите на Асоциация „Активни потребители“ ще анализират всички типове жалби на граждани и ще внесат в институциите искане за промяна на правилата или наказание на фирмите.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0