Това показват данни от анкета на Сдружението за модерна търговия (СМТ), в която са взели участие 8 от големите вериги у нас, членове на СМТ - "Аванти", Billa, Deichmann, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage, "Фантастико" и "Хиполенд", с пазарен дял от над 30% от ритейлърите в България.
Цифрите варират между 10% и 50%, в зависимост от различните вериги и различните периоди на кризата, предизвикана от коронавируса, показва още анкетата.
"Това понижение се дължи основно на стремежа на хората по-рядко да посещават обществени места и на въведените ограничения на броя на пазаруващите в магазините", се отчита в анализа на данните.
В началото на кризата българите са пазарували основно продукти от първа необходимост на добри цени като храни, варива и консерви, хигиенни материали и продукти на промоция.
В същото време повече хора са започнали да си правят списъци за покупките, за да останат по-малко време в магазините, като в същото време купят повече неща. В сектор "Направи си сам" хората са проучвали артикулите онлайн и са посещавали търговския обект, за да видят и тестват на място конкретни стоки.
istok
По време на извънредното положение, причинено от пандемията на новия коронавирус, оборотът на големите вериги в страната е спаднал средно с 11%.
Цените в магазина се вдигат, смятат 50% от потребителите
При някои от хранителните вериги спадът на оборота по време на блокирането е бил минимален, а при други - между 5% и 10%. При същите в началото на извънредното положение, когато хората започнаха да се презапасяват със стоки, логично са били отчетени ръстове на оборотите, като впоследствие са регистрирани по-съществени спадове, главно в периода април-май.
в. Монитор
"По-голямата част от тях са изпълнявали задълженията си така, както и преди пандемията, някои са ползвали част от платения си отпуск, а други са били на четири часов работен ден. Нито една от веригите не се е възползвала от възможността да изпрати хора в неплатен отпуск", пишат от организацията.
Отбелязва се и че само две от веригите са се възползвали от държавната мярка 60/40 - "Mr. Bricolage" и "Deichmann". Останалите 6 вериги не са кандидатствали за подкрепа и заявяват, че са предпочели да се справят сами с предизвикателствата на кризата.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0